twotimesone.blogg.se

Sådant man bara tar för givet.

Publicerad 2012-12-04 13:37:00 i HANNAH,

 Min måndag i bilder.
 
Igår drabbades södra Stockholm av ett strömavbrott som drabbade 81.00 hushåll (inklusive mitt). Jag hade varit och fikat med en gammal vän i stan och när vi skulle ta oss hem gick det inte riktigt så smidigt som vi hade tänkt oss. Tunnelbanan hade också drabbats så vi kom bara till Enskede gård där vi skulle få vänta på ersättningsbussar, men efter att ha stått och trampat snö och hackat tänder i dryga en timme så fick vi tillslut tag på min snälla pappa som sa att han kunde komma och hämta upp oss. Dock var vi tvugna att gå en station bort till Sockenplan och när vi väl kom dit var mina lår så frusna att dom krampade. Fy fan vad ont det gjorde, var på riktigt rädd att jag hade fått köldskador! 
 
Väl hemma bytte jag om till myskläder och virade in mig i mitt stora duntäcke för att försöka tina upp. Vi tände en massa ljus för att överhuvudtaget kunna se något och någon middag kunde vi inte laga - varken spisen, ugnen eller mikron fungerade. Det fick mig verkligen att inse hur beroende man är av dagens teknik, däribland elektricitet. Helt sjukt egentligen. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan min mobil, dator, mikro, elutag etc etc... Men jag fick ändå en liten tankeställare under strömavbrottet och jag är verkligen tacksam för att jag har tillgång till allt detta. Alla har ju faktiskt inte den tillgången och jag tror att det är viktigt att man, precis som med det mesta egentligen, inte tar det för givet. Jag gör det åtminstone inte längre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela